Thursday, November 1, 2012

HANDPHONE VS KAMERA DIGITAL VS DSLR

ayoyo..orang dah bermimpi naik ke bulan bintang aku sibuk plak ada idea nak update entri..ni ha aku nak cerita..orang sekarang dah pakai nset canggih kan? budak yang belum sekolah pun mak ayah dah bagi pegang handphone..tak macm kita dlu-dlu..ops..aku je kot..form 6 baru ada telefon sendiri tu pun beli sendiri..haha model butterfly orang panggil masa tu..adik-adik aku pakai handphone lagi mahal dari aku..memang tak boleh lawan la..harga handphone dia boleh beli 5,6 bji handphone cam aku..haha..kolot betul la kan?..

kalau dulu phone ni keperluan,,untuk berhubung dengan orang jauh,,nak hantar surat lambat..sekarang dah jadi kehendak coz dah macam-macam model kan pasaran..ni salah satu yang aku pilih...

tengok saja pun dah tahu canggih kan? jenama samsung..
tapi orang sekarang macam macam kan dah ada phone bercamera nak lagi kamera digital yang sememangnya hot  suatu ketika dulu..konon ambik gambar dengan digital ni gambar lebih cantek..tapi memang la betul coz kamera untuk ambik gambar fungsi utama dia..tak macam handphone camera ni sampingan je, fungsi utama untuk buat panggilan dengan text je..ni dah macam handphone ada 3g , ada wifi, ada, macam-macam la..

ni nikon..orang cakap model yang terbaik kalau nak beli kamera..orang la kta bukan aku..haha..cantikkan pink je (eh,,pink ke maroon..haha..ikut suka hati la..)..best digital ni dia boleh tgk balik gambar yang kita dah ambik..if tak suka boleh delete..kan bagus dari kamera dulu tu..klik-klik..petang nanti pergi kedai, esok ambik..tengok gambar tak puas hati muka herot la, tudung kelepet lindung separuh muka,..mcam2 reaksi la..


yang ni baru puas hati kan? haha..dah ada digital nak lagi yang cmni..orang cakap ambik gambar boleh lompat-lompat macam monyet..

anak: mak, nak beli DSLR.
mak: la, kan dah ada kamera digital tu, buat apa?
anak: gambar dia cun sikit dari kamera digital
mak: tak payah nak tipu mak, mesti o nak ambil gambar sambil lompat macam monyetkan?
anak: alamak, kantoi!!

haha..tu la..kan dah kantoi,, nasib la..mak ko lebih expert..jadi jangan main tipu-tipu tak baik..

ha..? aku? korang tanya aku tak teringin ke nak pakai dslr ni? eh..off course la nk..tunggu kerja dulu la..aku kumpul semua yang aku nak beli..ahaha..




No comments:

Post a Comment