Saturday, September 14, 2013

Koleksi Novel Ramlee Awang Murshid

Hari ini aku nak update tentang koleksi novel penulis thriller no.1 Malaysia, seorang penulis yang sangat aku kagumi, seorang penulis yang aku minati..., Ramlee Awang Murshid.. aku mempunyai hampir kesemua novel tulisan beliau....hahaha..sebenarnya bukan aku punya..tapi kakak aku yang beli...semua ada tau dari awal sampai la akhir..

Sejarah aku mula jatuh cinta (chewah... maksud aku, bagaimana aku mula jatuh cinta dengan hasil karya Ramlee Awang Murshid...) aku pun tak ingat bila tp yang aku rasa dari 2003 kot aku start baca novel..tapi bukan yang R,A,M la yang first...hehehhe..maklum la budak-budak sekolah mana la ada duit nak beli novel ni..lagipun dalu pemikiran bukan cam sekarang..dlu nak baca buku tebal...naik muak...sampai jeluak daaa....haha...tebal 1 inci pun dah tak tahan apatah lagi yang 2,3,4 inci...hancur gak la..masa sekolah mana la tahu apa-apa.. tahu nak enjoy je kan...lau sekarang 3,4,5 inci tu kacang je habis dalam satu hari...tu aku la..hehe...tak tahu plak korang camne kan????

mula-mula dlu kakak aku beli yang tajuk SATU JANJI...naik lebur novel tu duk pulun nak bagi habis...lepas tu akak selalu beli macam-macam novel tau...semua ada...boleh buat rojak lau campur-campur...aish...lapar plak sebut...rojak ni......


ha...ni ramlee awang murshid...smart kan???? tak gitu??? hahha...



Ramlee Awang Murshid lahir pada 4 November 1967 di daerah Papar, Sabah. Memulakan persekolahan di Sekolah Rendah Kapayan Kota Kinabalu (1974-1979). Kemudian menuntut di Sabah College (1980-1984). Sijil Komunikasi Universiti Kebangsaan Malaysia (1999-2000). Kini, Ramlee memiliki ijazah B.A (Hons) Communication Universiti Kebangsaan Malaysia.

ok...ni koleksi novel yang ada pada aku...


heronya begitu cekal, heroinnya begitu tegas. bila keduanya bertemu, ia umpama api bertemu api


 sebuah thriller misteri mengenai mayat-mayat gadis yang di temui dalam keadaan mengerikan



demi kasih terhadap ayahnya yang teraniaya, si anak bertekad untuk membalas dendam


heronya begitu cekal, heroinnya begitu tegas. bila keduanya bertemu, ia umpama api bertemu api


hilman dikenakan hukuman dimahkamah amerika, lepas lari menuntut keadilan


cinta lukman adalah racun berbisa di hati adela. namun racun itulah ubat buatnya


amylia bersetuju membela pengjenayah yang bakal dihukum mati



kisah cinta ryu watanabe dan noriko menarik minat sabrina untuk mencari lelaki itu


walaupun telah berubah wajah, namun kasih ejim tetap pada yang satu


impian terakhir aidin adalah mendaki gunung kinabalu. malangnya, dia hilang di kawasan itu


kisah percintaan haryani di zaman ini dengan laksamana sunan dari kurun ke-15


laksamana sunan mencari isterinya ratu sulaman yang sedang menunggu untuk membunuhnya


kembara saspens dan cinta bergolak dalam satu kisah. trilogi bagaikan puteri ini sarat dengan konflik


laksamana sunan berdepan dengan musuh yang kembali untuk membalas dendam


laksamana sunan dan para sahabatnya masih terus mencari taghut untuk memusnahkannya.


fikiran saifuddin agak terganggu apa bila mendengar khabar bahawa isterinya masih hidup. namun, benarkah sang dewi itu adalah isterinya, ratna mantan ratu sulaman? atau sekadar jelmaan?


kisah villa misteri di mana sering berlakunya pembunuhan.


berkkali-kali dia koma kemudian hidup semula. dia dipercayai mempunyai 9 nyawa


selepas 16 tahun menjadi pelarian, dia muncul kembali memburu mangsa-mangsanya.


kisah pembunuhan ersiri melibatkan penggunaan sesyen 302


sesebuah cerita itu tersimpan di dalam fikiran, bermain didalam hati dan akhirnya diluahkan dalam bentuk tulisan. bercerita secara lisan membuatkan aku letih.


ha...bnyaak koleksi novel aku...hmmm ..tapi tadi aku google jumpa plak yang 2 ni...aku lom baca lagi...nampaknya...dalam proses memburu impian la ni...aduyai...hahahha...pembetulan memburu buku ni la...heheh...




tak sabar rasanya nak pergi cari...hmmm ..tg purse jap...ada yag singgit je 2 keping...ting tong....lain kali la cari...moga kita bertemu wahai bku...hikhik...

No comments:

Post a Comment